10 izrazov, ki jih morate poznati

Objavil Jure Pucko dne

Še en teden je naokoli. To pomeni? Da, uganili ste, nova blog objava. Tokrat pojasnjujemo deset izrazov, ki jih mora poznati vsak ljubitelj družabnih iger - ali tisti, ki se za boardgamerja ima, ali pa bi boardgamer rad postal. No, to vas je pa že kar veliko.

Že vnaprej se vam opravičujemo za kopico angleških izrazov. Svoje predloge za lepo poslovenjenje nam lahko kadarkoli sporočite v komentarjih spodaj. =)

 

Analysis Paralysis

"Analiza paraliza", ali tako zvani fenomen A-PE, je vsem nam zelo dobro poznana situacija. Običajno se je zavedamo samo takrat, ko sami čakamo, da pridemo na vrsto - takrat ko drugi čakajo nas, niti ni tako slabo.

Kaj torej je analiza paraliza? To je to, ko bi radi že zdavnaj odigrali svojo potezo, ampak moramo počakati na našega predhodnika, da ta dokonča vse svoje plane. In seveda prej desetkrat preveri, da je vse akcije odigral optimalno. Lahko bi rekli, da je soigralec s svojo analizo, z izločanjem in preigravanjem vseh možnosti, paraliziral potek igranja družabne igre.

Dobro, a lahko gremo naprej?!

 

Alfagamer

OK, OK, drugi pojem. Alfagamer je dominantni igralec, ki za mizo rad poduči soigralce, kaj bi bilo dobro storiti.

"Ej, a veš kaj bi bilo sedaj v redu, če bi ti naredil? Daj tega workerja na njivo, da dobiš 3 krompirje, potem pa te tri krompirje zamenjaj za en kamen. Tako boš imel en kamen, ampak igralec za tabo ne bo mogel več zamenjati ničesar za kamne, ker jih je zmanjkalo, tako da bo kljub temu, da bo imel 16 krompirjev, ostal brez kamnov. Krompirji pa po koncu kroga zgnijejo in mu ne bo ostalo nič, ti boš pa mel en kamen. En kamen je pa na koncu igre vreden pol točke. Saj to pa itak veš, a ne? POL TOČKE!"

Alfagamerji niso hudobni, želijo nam samo dobro. Sprejmimo jih medse, ne sramujmo se biti alfagamerji. FYI: obstajajo tudi alfagamerke, ki so še bolj strastne.

 

Brainburner

"Uf, kako se bo pa ta petek prilegla ena mesnata strateška družabna igra. Po napornem tednu, končno malo sprostitve - dve, tri ure čistega užitka."

S tem angleškim izrazom označujemo igre, ki od igralcev zahtevajo zares veliko strateškega načrtovanja in optimiziranja vsake poteze. Lahko bi rekli, da nam kar scvrejo možgane.

Ponavadi, so to zelo zahtevne igre, je pa res, da je veliko odvisno od tega, kakšno kilometrino in izkušnje imamo z igranjem zahtevnejših družabnih iger ter kakšno je naše siceršnje razpoloženje. Če nam ni do kalkuliranja, igrajmo Memoarrr!, če bi radi preračunavali, igrajmo Mombaso!

 

Filler

To so družabne igre, ki se tako zelo priležejo med večurno seanso. Igre, ki si jih privoščimo v premoru, medtem ko drugi pospravljajo prejšnjo igro in pripravljajo novo. =)

S tem izrazom označujemo igre, ki trajajo do 15 mnut, v skrajnem primeru do pol ure in sužijo predvsem temu, da malo sprostimo naše sive celice.

 

Gateway Games

Vsi tukaj imamo družabne igre zelo radi. Všeč nam je, kako nas lahko sprostijo, naučijo strpnosti, nas povežejo, nam omogočajo kakovostno preživljanje prostega časa - stran od telefonov, televizij in drugih zaslonov.

Težava nastopi, da naši prijatelji tega ne vedo, mi bi pa radi igrali prav z njimi. Ker je nekomu vse to včasih težko razložiti, mu je to potrebno pokazati.

Gateway igre so idealne igre za uvajanje in spoznavanje novih igralcev s svetom družabnih iger. Zato smo v spletni trgovini Pravi Junak temu namenili posebno pozornost - vse odlične družabne igre za uvajanje smo označili in zbrali v eno skupino.

 

Balance

Balans oziroma uravnoteženost, je kvaliteta vsake dobre družabne igra. S tem opisujemo igre, ki imajo to odliko, da omogočajo igralcem številne različne strategije in poti do zmage, pri tem pa nobena varianta ni nadmočna preostalim pristopom.

Velikokrat gre uravnoteženost z roko v roki z globino same igre. S slednjim izrazom označujemo družabne igre, pri katerih vedno znova lahko odkrivamo nove podrobnosti in prepretenost različnih spremenljivk in načinov igranja- ponavadi se zato kar čudimo, na kaj vse so avtorji morali pomisliti, kako dobro so morali igro stestirati, in kakšne vse scenarije so morali preigrati, da je lahko končni izdelek tako kakovosten, kot je.

 

Mechanics / Mechanisms

Mehanike, mehanizmi ali po naše, načini igranja, kot smo si jih dovolili poimenovati, so pristopi oziroma dejanja, ki jih opravljamo, ko smo na potezi. To je lahko marsikaj: vlečenje kart (card drafting), upravljanje možičkov (worker placement), zlaganje ploščic (tile placement), nadzorovanje območij (area control) blefiranje (bluffing) ali pa nekaj čisto drugega. Na BGG-ju jih lahko vse do potankosti preverite.

 

Board

...ali igralna plošča. Praviloma je osrednji element vsake družabne igre, v kateri je prisotna. Zaradi nje družabnim igram lahko rečemo tud namizne igre, saj ploščo pač nekam moramo postaviti. Miza je kar primeren predmet za kaj takega.

Igralne plošče so lahko različnih dimenzij - lahko predstavljajo zemljevid sveta, lahko predstavljajo kraje, stavbe, časovni trak, ali mrežo oziroma bojišče, kamor polagamo karte oziroma enote.

Plošče so lahko skupne, lahko so tudi individualne, kjer vsak igralec na svoji plošči ureja svoj vrtiček, ali gradi mesto. Igralna plošča je lahko vnaprej zdizajnirana, lahko je sestavljiva in ob vsak igranju na novo sestavljena.

 

Deck

Kupček kart. Ponavadi je to tisti kupček, iz katerega vlečemo nove karte, ki jih potem igramo, aktiviramo, zamenjamo ali vržemo stran (discard-amo). V primeru zbirateljskih iger s kartami, si svoj kupček kart sestavimo že pred igro, tako da je naš deck unikaten oziroma prilagojen določeni strategiji igranja, določenim sposobnostim specialnih kart.

 

Meeple

Praviloma lesena figura modre, rdeče, zelene ali rumene barve. Vsak igralec jih dobi nekaj v svoji barvi. Rečemo jim lahko mipli, možički, bačeki, ludeki, možiclji, pobi, worker-ji, vse to in še kaj - njihov namen pa je običajno sledeč. Položiti ga tja, kjer vam bo prinesel čim večje število točk.


Deli to objavo



← Starejše objave Novejše objave →